Olennaisuusanalyysi Suomen suosituimmalle ikkuna- ja ovivalmistajalle Pihlalle

Olennaisuusanalyysi Suomen suosituimmalle ikkuna- ja ovivalmistajalle Pihlalle

Suomen suosituin ikkuna- ja ovimerkki Pihla valitsi Enne Consulting Oy:n asiantuntijatiimin toteuttamaan olennaisuusanalyysin teollisen myynnin liiketoimintayksikölle. Pihla on jo vuosia kehittänyt vastuullisuustyötään laajasti ja järjestelmällisesti, myös osana emoyhtiö Inwido Ab:tä. Projektin tavoitteena oli tähdentää juuri teollisen myynnin sidosryhmien odotuksia ja määritellä vastuullisuustyölle tärkeimmät teemat ja fokus, jotka palvelevat yksikön liiketoimintastrategiaa.

Osana projektia kartoitimme kilpailijoiden ja alan suunnannäyttäjien vastuullisuustyön tasoa, määrittelimme yhteisessä workshopissa tärkeimmät sidosryhmät, haastattelimme tärkeimpien sidosryhmien edustajia ja laadimme sidosryhmäkyselyn laajemmalle joukolle sidosryhmiä. 

Analyysin tulosten pohjalta määrittelimme Pihlan teolliselle myynnille vastuullisuustyölle tärkeimmät teemat, jotka palvelevat sidosryhmien tarpeita ja tukevat Pihlan liiketoimintastrategiaa. Lisäksi laadimme suositukset vastuullisuustyön jatkokehittämiselle.

”Projekti auttoi meitä myös vastuullisuusviestinnän strategian kirkastamisessa ja rakentamaan vastuullisuusviestinnän sisällöt entistä paremmin sidosryhmiemme odotuksiin ja tarpeisiin lisäarvoa tuottaviksi. Yhteistyömme oli antoisaa, koska projektia vedettiin ammattimaisesti ja aikatalulut pysyivät.”

– Minna Keränen, Pihlan teollisen myynnin liiketoimintayksikön johtaja

Gasmet Oy:n vastuullisuustyön strategia ja tiekartta kirittävät kärkipäähän

Gasmet Oy:n vastuullisuustyön strategia ja tiekartta kirittävät kärkipäähän