Vaikuttavia tuloksia Paristokierrätyksen strategisena kumppanina

Toimimme Paristokierrätyksen viestinnän kumppanina vuosina 2017–2023. Paristokierrätys, toiselta nimeltään Recser Oy, organisoi paristojen ja pienakkujen kierrätystä Suomessa.

Yhdessä Paristokierrätyksen tiimin kanssa kehitimme vuosien varrella Paristokierrätyksen viestintää systemaattisesti vastaamaan monien eri sidosryhmien, erityisesti tuottajayritysten (kuten paristojen ja akkujen maahantuojien ja jälleenmyyjien), kuluttajien & keräyspisteiden, muuttuvia tarpeita.

”Yhteistyömme Enteen kanssa muutti Recserin viestinnän plusmerkkiseksi. Huolellisesti valmistellun viestintästrategian ja uuden ilmeen myötä paristojen ja akkujen kierrätys sekä tuottajavastuu muuttuivat velvollisuuksista mahdollisuuksiksi. Tuloksena saimme kasvua keräys- ja tuottajamäärissä ja laajan näkyvyyden pienellä budjetilla niin perinteisessä kuin sosiaalisessa mediassa. Myös Zombiakkukampanjan näkyvyys ylitti kaikki odotukset.

Liisa-Marie Stenbäck, Paristokierrätyksen (Recser Oy) toimitusjohtaja

Yli viiden vuoden yhteistyömme aikana saavutimme merkittäviä ja vaikuttavia tuloksia: Paristojen ja akkujen keräysmäärät sekä jäsenyritysten määrä kasvoivat. Paristokierrätys näkyi säännöllisesti kaikissa suurimmissa valtakunnan medioissa ja myös pienemmissä maakuntamedioissa. Myös läsnäolo sosiaalisessa mediassa vahvistui pienistä resursseista huolimatta.

Toteutimme laajan sidosryhmäjoukon kanssa yhteistyössä Zombiakkukampanjan, jonka tarkoituksena oli lisätä tietoisuutta turvallisesta akkujen kierrättämisestä. Kampanja vaikutti niin, että väärän jätejakeen sekaan heitettyjen paristojen ja akkujen aiheuttamien vaaratilanteiden määrän kasvu taittui. Lisäksi aiheen ympärillä tehtävästä sidosryhmäyhteistyöstä tuli pysyvää, ja Recser sai näkyvyyden seurauksena useita puhuja- ja haastattelupyyntöjä.

Aloitimme yhteistyömme viestintästrategian ja verkkosivujen uudistamisella ja päivitimme suuntaa säännöllisesti joka vuosi. Vastuullemme kuuluivat myös muun muassa:

  • Viestinnän vuosikellon suunnittelu ja päivitys

  • Säännölliset viestintäpalaverit

  • Tapahtumien & kampanjoiden (mm. valtakunnallinen Zombi-akkukampanja) yhteinen suunnittelu

  • Viestintämateriaalien ideointi, editoiminen ja tuottaminen

  • Mediaviestinnän suunnittelu ja toteutus

  • Sosiaalisen median kehitys, suunnittelu ja sisällöntuotanto

  • Säännöllinen raportointi tuloksista

”Enne toi yhteiskunnallisen näkökulman viestintään ja auttoi sijoittamaan toimintamme isompaan kontekstiin, mikä ylitti odotuksemme. Erityisesti Anniina oli kuin osa tiimiämme, kuunnellen ja kehittyen kanssamme myös kiertotalouden asiantuntijana.”

Liisa-Marie Stenbäck, Paristokierrätyksen (Recser Oy) toimitusjohtaja

Edellinen
Edellinen

Valmet Automotiven vastuullisuusraportit 2019–2022

Seuraava
Seuraava

Gasmet Oy:n vastuullisuustyön strategia ja tiekartta kirittävät kärkipäähän